hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|پیام شهردار قم به مناسبت ۲۶مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

قم|پیام شهردار قم به مناسبت ۲۶مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی

دکتر سقائیان‌نژاد در پیامی سالروز بازگشت آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم؛ دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم با صدور پیامی سالروز بازگشت آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

تجلیل از آزادگان، تجلیل از فرهنگ صبر و مقاومت است .

پانزدهم ذی الحجه همزمانی و تقارن سالروز میلاد با سعادت امام هادی علیه السلام و بیست و ششم مرداد ماه ورود آزادگان سرافراز را به میهن اسلامی پرخیر و برکت است .

امام هادی علیه السلام در دوران زندگی با برکتشان، هدایای ارزشمندی به یادگار گذاشتند من جمله زیارت زیبای جامعه کبیره که دانش معرفتی را منتقل نموده و یک دوره درس فشرده درآمیختگی دین و امامت بوده و می توان از آن به صحیفه امام شناسی شیعه نام برد و همچنین مضامین بلند غدیریه که دفاعیه این امام بزرگوار در قالب بیان ویژگی ها و خصوصیات از اسد الله الغالب مولانا علی ابن ابیطالب علیه آلاف التحیه و الثنا است.

آزادگان این مردان قبیله مقاومت از تهدید، فرصت ساختند و اسارت را بستری برای خودسازی قراردادند و چنان روحشان بلند است که با عطر حضورشان شاهد تاثیرگذاری معنوی آنها بر جوانان و نسل جدید هستیم و می توان گفت که تجلیل از آزادگان تجلیل از فرد نیست بلکه تجلیل از فرهنگ صبر و مقاومت است .

 هویت های ریشه دار مربوط به نسلی خاص نیست و امثال شهید حججی شاگرد مکتب شهادت و کربلا نیز نشان دادند که برای حفظ آرمان های امام راحل با صبر و شکیبایی در هنگام اسارت، مدال پر افتخار شهادت را کسب می کنند گاه قفس حبس، باندی برای پرواز روح شده و صبر و شکیبایی، بستری برای شناخت و معرفت و هم پیمانی با خالق هستی می گردد  که در این فراز نورانی می خوانیم :

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.

با نگاهی اجمالی به دوران اسارات آزادگان در می یابیم که ثبت و بیان خاطرات این عزیزان، گنجینه ای ارزشمند بوده که مشمول مروز زمان نمی گردد بلکه گفتمانی برای فرهنگ سازی مقاومت در سختی ها است و طرحی جامع برای الگو گیری در مناسبات بین نسلی به ارمغان می گذارد .

آزادگان و حضور ارزشمندشان با ترویج فرهنگ مقاومت و خودسازی، تهدیدات متنوع دشمن را خنثی نمودند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پدر آزادگان مرحوم ابوترابی این روز خجسته و مبارک را به همه آزادگان سرافراز و خانواده صبور آنان تبریک گفته؛ برای همه این عزیزان موفقیت و توفیق روزافزون برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی و ترویج فرهنگ مقاومت را از درگاه احدیت مسالت دارم.

سید مرتضی سقاییان نژاد

شهردار قم

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد